Kipufoorumi II

Tuki- ja liikuntaelimistön kivuista ja niiden hoitamisesta, erikoisalueena lantion alueen toimintahäiriöt.

Et ole kirjautunut käyttäjäksi.

#1 1.9.2011 08:04:15

Mäsähtänyt
New member
Rekisteröity: 1.9.2011

SI dislokaation korjaus

Hei!

Olen uusi palstalla. Eksyin tänne googlettaessani erään Fysiatrin nimeä ja löysinkin kohtalotovereitani. Ketju oli vanha, joten aloitan uuden ketjun kyselläkseni kuulumisia kyseisessä operaatiossa olleilta.

Eli mulla on pitkään (vuosia) jatkuneita alaselkä episodeja ja kipujaksoja. Eilen pääsin vuosien ruinaamisen jälkeen viimein fysiatrille. Hän lyhyen tutkimisen jälkeen asetti vas. Si nivelen paikoilleen. Eli vasemman SI diskolaation korjaus.  Asentoni suoreni välittömästi, kävely muuttui suoremmaksi, ja jalkapohjiin on tuntokin palautumassa, niitä kihelmöi.

Sairastan myös MS-tautia joten suuri osa oireista heitetään aina MS koppaan, eikä tutkita. Oman sinnikkyyteni ansiosta pääsin tutkittavaksi keväisen pahan kipujakson jälkeen. Röntgenissä näkyi jo keväällä puolen sentin nikamansiirtymä lannerangassa. Sen arveltiin tekevän kipuja. Ja näin varmasti olikin. Mutta jatkuva lihasten kireys selässä on jatkunut vuosia, ja sen epäillään johtuvan MS taudistani. Mutta Fysiatrin mukaan johtuu lantiosta, jossa oli 5-6cm muutos, eli epätasapaino. Joka aiheutti selkääni jatkuvan kierreasennon ja näin ollen lihaksetkin kramppasivat kokoajan.

Olen saanut nyt paljon kommentteja jossa on esitetty että tuo olisikin huuhaata? Olen hiukan hämilläni. Mielelläni kuulisin täältä omakohtaisia kokemuksia sellaisilta jotka ovat operaatiossa käyneet. Niin hyviä kuin huonojakin.

Kiitos!

Kirjautunut ulos

#2 1.9.2011 12:28:43

toni
Member
Rekisteröity: 26.1.2007

Re: SI dislokaation korjaus

Huomasin itsekin vastaavanlaisen muutoksen välittömästi korjauksen jälkeen.

Kirjautunut ulos

#3 1.9.2011 20:30:02

mestari
Member
Rekisteröity: 21.1.2008

kenellä fysiatrilla siis kävit?
antoiko lihashuoltoon ohjeita?
JOs ei niin katso tasapainopisteen sivut ja ´reflektoi

Kirjautunut ulos

#4 2.9.2011 06:57:27

Mäsähtänyt
New member
Rekisteröity: 1.9.2011

Hei!

Kävin Turusen vastaanotollla Hyvinkään sairaalassa, Sain suulliset ohjeet kuinka toimia, en mitään kirjallisena.
Olen netistä etsinyt omatoimisesti erilaisia venytys/jumppaohjeita.
Toistaiseksi olen vielä aika kivulias, tosin selkäkipu on tiessään, mikä oli se suurin haitta. Mutta nyt kävellessä kipeytyy lantiot ja nivuset, ja kävelen pienin askelin. neuvottiin kangasmetsässä kävelyä, uintia ja pehmeää liikuntaa. Sekä kuukauden sairausloma, joka tuntuu aika pitkältä. Mutta ajattelin käyttää tämän saikun omatoimiseen kuntouttamiseen, jotta työkykyni olisi mahdollisimman hyvä kun palaan töihin.

Kävin eilen kurkistamassa tasapainopisteen sivut. Siellä oli aika hyvin neuvoja.
Mutta mistä kuulisin omakohtaisia kokemuksia?

Kirjautunut ulos

#5 2.9.2011 09:00:03

toni
Member

Mäsähtänyt kirjoitti:

Mutta mistä kuulisin omakohtaisia kokemuksia?

Lukemalla tätä palstaa, eli vanhoista viesteistä. Itse olen tarinani kertonut moneen kertaan.
Tässä pari vanhaa:
http://www.kuntonetti.org/keskustelu/vi … php?id=785
http://www.kuntonetti.org/keskustelu/vi … php?id=608
http://www.kuntonetti.org/keskustelu/vi … php?id=660

Lisää löydät itsekin...

Tai kysele tarkemmin, niin vastaillaan.

Kirjautunut ulos

#6 22.11.2011 13:23:59

Laku
New member
Rekisteröity: 22.11.2011

Täällä samaa vaivaa; olen 43 v nainen Helsingistä. Viimeisen pari vuotta alaselässä väsymisen ja jonkinlaisen paineen tunnetta, lihaskireyttä ja suoranaista kipua, joka taas viime päivinä on yltynyt ihan hillittömäksi. Käveleminen ja seisominen on vaikeaa ja kivuliasta; makaaminen ja istuminen sidettävää. Vihdoin sain aikaiseksi tutkailla asiaa enemmän ja päätin että nyt varaan ajan jollekin, joka osaa sen laittaa kuntoon. Mutta mutta; mistä mä tiedän kuka on oikea henkilö; osteopaatti vai kiropraktikko vai joku muu? Helsingistä sen pitäs löytyä... Apuja? Hierojalla olen käynyt lukemattomia kertoja, ei varsinaista apua - eikä olekaan jos si-nivel on vinksallaan; otaksun?
Vinkkejä hyvästä kropan korjaajasta otetaan vastaan. smile

Kirjautunut ulos

#7 22.11.2011 21:35:33

toni
Member

Laku kirjoitti:

päätin että nyt varaan ajan jollekin, joka osaa sen laittaa kuntoon. Mutta mutta; mistä mä tiedän kuka on oikea henkilö; osteopaatti vai kiropraktikko vai joku muu? Helsingistä sen pitäs löytyä... Apuja?

Se ongelma onkin se, että kun juuri kukaan ei osaa.
Kokeile googlettaa osteopaatti Ari Karvinen. Hänellä on jonkin verran osaamista,

Kirjautunut ulos

#8 23.11.2011 19:47:48

diana
Member
Rekisteröity: 21.11.2010

Moi Laku!

Kysyit vinkkejä kropan korjaajista, joten kannustan kokeilemaan  energiahoitoa ensin ja ellet siitä saa apua, voit  sitten lähteä tuolle koululääketieteen ja osteopaatti-kiropraktikko-linjalle (tuskin tarvitsee) smile  www.suomenenergiahoitajat.fi sivuilta löydät hoitajia myös sieltä pääkaupunkiseudulta. Vaikka ko hoitajan nimen perässä on H eli harjoittelija, on hänellä jo hyvät taidot juuri Si-nivelen /lantion oikaisemisessa ym
Nimimerkillä kaiken kokeillut ja tuloksetta ennen energiahoitoa smile

Kirjautunut ulos

#9 24.11.2011 18:55:12

mestari
Member

toni kirjoitti:

Laku kirjoitti:

päätin että nyt varaan ajan jollekin, joka osaa sen laittaa kuntoon. Mutta mutta; mistä mä tiedän kuka on oikea henkilö; osteopaatti vai kiropraktikko vai joku muu? Helsingistä sen pitäs löytyä... Apuja?

Se ongelma onkin se, että kun juuri kukaan ei osaa.
Kokeile googlettaa osteopaatti Ari Karvinen. Hänellä on jonkin verran osaamista,

no mihin ne osaajat nyt on yht äkkiä hävinneet? H.H, J.H M.T,J.T jne?
Ennen täällä ei muista puhuttukkaan nyt hieman vähemmän. Syyt?

Perussyyhän on siinä että korjaus ei pysy jos ei ole rankaa tukemassa olevia lihaksia. korjaukset ei auta kohdistui se selkään taikka lantioon.

Onko sinulla magneettikuva otettu ja onko siinä lausuttu mitään lihaksista? miksei?

Kirjautunut ulos

#10 24.11.2011 21:37:37

toni
Member

mestari kirjoitti:

no mihin ne osaajat nyt on yht äkkiä hävinneet? H.H, J.H M.T,J.T jne?
Ennen täällä ei muista puhuttukkaan nyt hieman vähemmän. Syyt?

-HH, ei tietoa muutamaan vuoteen, Piti itseään mestarina - kieltäytyi kaikenlaisesta yhteistyöstä koska ei tykänny JH:sta (piti JH:ta osaamattomana vaikka me potilaat olemme eri mieltä) On kuitenkin taidoiltaan hyvä.
-JH sairaana ja huonossa kunnossa viime vuodet.
-MT ihan ok jos haluaa "virallisen" diagnoosin, mutta ei osaa muuta.
-JT ei juurikaan ole mun suosikki ollut, kun en tunne yhtään tyytyväistä potilasta. Niitä epäilemättä kuitenkin on.
-Myös MH on tullut vanhaksi ja otteet ei enää niin hyviä... sad

Eli ei yhtäkkiä vaan näiden vuosien aikana...

Kirjautunut ulos

#11 26.11.2011 18:55:50

mestari
Member

jep sivutkin ovat H.H lla muuttuneet enempi harrastustaan tukevaksi.
mites M.H, en taida tuntea missäpäin vaikuttaa?

Kirjautunut ulos

#12 28.11.2011 07:54:41

toni
Member

mestari kirjoitti:

jep sivutkin ovat H.H lla muuttuneet enempi harrastustaan tukevaksi.
mites M.H, en taida tuntea missäpäin vaikuttaa?

MH=Matt Holmström (kiropraktikko), nykyään Porvoon reunamilla.

Kirjautunut ulos

Board footer