Kipufoorumi II

Tuki- ja liikuntaelimistön kivuista ja niiden hoitamisesta, erikoisalueena lantion alueen toimintahäiriöt.

Et ole kirjautunut käyttäjäksi.

#1 29.2.2008 20:12:56

saimi
Vieras

pistely

mistä johtuu manipuloinnin jälkeen (vielä viikkoja sen jälkeen) raajojen sekä kyllä muunkin kropan pistely varsinkin istuessa?
tai no, hermoista varmaan.
mutta voiko johtua siita kun asento paranee niin hermotkin "paranee"?
vai onko kyse jostain muusta?

#2 29.2.2008 22:47:22

fysio
Vieras

Re: pistely

Minulla oli samanlaisia tuntemuksia kuin kaaduin pahasti. Selkä haki asentoa pari viikkoa mutta tiettyjä neuraalituntemuksia jäi. Selkäitsessään tuntuu hyvältä mutta hermo-oireilut pahenivat. Toivottavasti holma ei telonut sua pahasti.

#3 29.2.2008 23:16:13

toni
Member
Rekisteröity: 26.1.2007

Mun yks SM-liigaa pelaava seuratuttu koki hiukan samaa. Oli krampannut niska ja pää ei kääntynyt lainkaan vasemmalle. Autolla ajaminenkin oli hankalaa. Oikean käden sormet oli niin voimattomina ja tunnottomina, ettei kämmenlyöntiä pystynyt lainkaan suorittamaan. Alaselässä ei ollut mitään ongelmia. Lääkäri teki ENMG-tutimuksen ja totesi hermovaurion niskassa: Mitään ei voi kuulemma tehdä.

Komensin tuon urheilijan Joukolle. Olin itse mukana:
Lantio pahasti vinossa ja siksi niska ja käsi jumissa. Lantio korjattiin, rintarangan lukot avattiin. Tulos: Kaikki muut ongemat korjaantui paitsi tunto-ongelmat sormissa. Sormia yhä pisteli.

Potilas kysyi mitä nyt? Käskin kokeilemaan akupunktiota ja laittamaan neulat nimenomaan niska-hartiaseudulle. Niin hän teki ja kolmen hoitokerran jälkeen täysin parantunut. Tuosta on nyt 1,5 vuotta ja sama kaveri yhä täysillä mukana SM-liigassa...

Kirjautunut ulos

#4 1.3.2008 02:29:52

Tier
Member
Rekisteröity: 21.4.2007

fysio kirjoitti:

Minulla oli samanlaisia tuntemuksia kuin kaaduin pahasti. Selkä haki asentoa pari viikkoa mutta tiettyjä neuraalituntemuksia jäi. Selkäitsessään tuntuu hyvältä mutta hermo-oireilut pahenivat. Toivottavasti holma ei telonut sua pahasti.

Lopeta tuo Holman syyttely. Kyllä me vähemmälläkin uskotaan, että olet Joukoa vastaan. Oletko koskaan itse muuten käynyt paikalla?

T

Kirjautunut ulos

#5 1.3.2008 05:15:47

tm
Moderator
Mistä: Padasjoki
Rekisteröity: 27.2.2006
Weppi-saitti

toni kirjoitti:

Lääkäri teki ENMG-tutimuksen ja totesi hermovaurion niskassa: Mitään ei voi kuulemma tehdä.

Sama kokemus yhdellä asiakkaallani. Todettiin paha hermovaurio, jolle ei voi tehdä mitään. Oli vaivannut kaksi ja puoli vuotta, kun käsittelin hänet ja en tosiaankaan etukäteen uskonut, että kyseiselle asialle mitään voisi tehdä. Mutta ihme ja kumma - käsittelyä seuraavana aamuna ei puutumisoireita enää kädessä ollutkaan ja ovat pysyneet poissa jo monta kuukautta.

Tämähän ei tietenkään tarkoita, että jokainen todettu "hermovaurio" olisi väärä diagnoosi, vaan sitä, että ei edes "tarkoilla" tutkimuksilla, joiden tulos pitää "100-prosenttisesti" paikkansa, ole täyttä varmuutta. Iloisiakin yllätyksiä siis mukaan mahtuu! Eli tutkimuksen tulos ei nähtävästi pidäkään aina paikkaansa.

Kirjautunut ulos

#6 1.3.2008 08:01:01

saimi
Vieras

joo en usko siihen että holma olis mua mitenkään telonut! mua ei pistele ollenkaan heti aamulla kun kroppa on levännyt, vaan se alkaa myöhemmin kun on jo itseään rasittanut.
mulla on nivusissa jänteet ollut tosi kireällä, kai ne nyt venyvät, voisko johtua siitä?

#7 1.3.2008 16:09:43

Henna
Member
Rekisteröity: 5.7.2006

Usko on pääasia.....

"""olkoon ruoka lääkkeemme ja lääke ruokaamme"""

Kirjautunut ulos

Board footer